Am trecut și de sărbătorile iernii, ale punții dintre ani și istorii, lucrurile au revenit la normal, adică aglomerație în trafic spre și de la serviciu, copii de dus la școală, cumpărături necesare traiului zilnic, ghiveciul toxic al politicii, etc., etc.  Dar peste toate plutește un abur călduț, o rază de soare ce stă la linia orizontului viselor noastre și care ne face măcar psihic viața mai plăcută: planurile de vacanță! Mulți și-au ales locurile de petrecut concediul chiar de la sfârșitul vacanței trecute, și-au făcut planuri, s-au documentat, și-au luat biletele de avion și le-a rămas de rezolvat cazarea!  Ei dragilor, aici problema se complică, e drept nu pentru toți dar pentru unii mai aventuroși, da! Îmi rezerv la un hotel obișnuit așa cum făceau și părinții sau la unul futurist, demn de mileniul în care trăim?! La un hotel unde recepționerul mă privește cu dispreț că vin dintr-o țară estic europeană sau la unul amabil care are doar politica afacerii proprii pe principiul lui pecunia non olet, cum zicea Vespasian? Ei bine eu mă hotărâsem pentru un hotel altfel, deși recunosc teama e mare. Între timp însă am aflat că afacerea a picat cam pe trei sferturi! Păcat! Am aflat prea târziu că poate de știam de anul trecut mă cazam acolo, măcar o dată în viață! Dacă cumva aș mai fi avut ocazia să caut un hotel oarecare și a doua oară, că de, relațiile cu recepționerii, cameristele și liftierele sunt ciudate uneori ?.

Ei bine, e vorba despre primul și poate singurul hotel din lume fără personal uman! Da, serviciile sunt asigurate doar de roboți.  Nu, n-am băut nimic tărie, n-am luat halucinogene! Pur și simplu e Ciudat!! Adică pe numele lui real, Henn-na!

Henn-na / Ciudat, este un hotel care funcționează din 2015 doar cu roboți, peste 230 de … indivizi!  La recepție, la parcare, la pază, pe post de cameriste, hamali și câte alte treburi mai sunt de acoperit într-un hotel.  

Ei dar roboții nu prea sunt ascultători. Pentru ce salariu primesc (chiar, oare cu ce sunt retribuiți ?!), nu prea se țin de treabă! Unii nu știu să facă nici măcar o copie după pașaport, alții nu pot asimila informații despre obiectivele turistice din jur și deci nu pot răspunde la întrebările turiștilor. Nu pot aduce o sticlă de șampanie sau un tort la cerere pentru că nu reușesc să le distingă, hamalii  au mai încurcat bagajele clienților, mai ales când se udă la picioare. Pardon, rotițe! La fiecare faptă neplăcută era nevoie ca de undeva să apară un om în carne și oase să remedieze problema robotului. Și asta costă așa că la nivel de conducere a hotelului, s-a hotărât concedierea a peste jumătate, până la două treimi din angajații roboți. Sărmanii, oare au și ei un sindicat ?! Cum le este plătit șomajul?!

Oricum cei din conducerea Henn-na nu se lasă, vor aduce roboți sub altă formă, gen uși, încuietori, frigidere care te vor recunoaște după iris!  Atunci să vezi ceartă cu robotul că nu poți deschide ușa la baie în toiul nopții!!! Sau că nu a completat hârtia igienică ? Dacă mă pălea alergia și nu mă recunoștea senzorul că aveam ochiii roșii? !

Să mă bucur că am aflat de el abia în 2019 și nu când s-a deschis, în 2015? Normal, dacă mă cazam acolo în anii trecuți și robotul Churi-chan, asistentul personal asigurat fiecărui turist în camera aleasă, se defecta tocmai când sforăiam și mă considera o teroristă căutată de Interpol?  Sau dacă se defecta când îmi făceam duș? ?? Plus că era foarte atent/ă la tot ce vorbeam cu partenerul și intervenea în discuție tocmai când nu trebuia, dacă nu știam formula magică de a-i da peste bot să tacă. Că de, era făcut să recunoască propoziții și să răspundă! Să stingă lumina dacă nu te miști un timp, nu prea lung, să reacționeze la zgomote ciudate (ți-a căzut harta din mână și te trezești cu poliția ori salvarea la ușa camerei). Nici nu poți să ceri ajutor, camerele nu au telefon, întrerupătoare, nimic din ceea ce știm noi, turiști proști ce suntem încă azi! Și așa ești la mâna robotului! Adică la inteligența lui artificială! Oare poate înțelege ce-i aceea o lacrimă de durere, mai ales cea sufletească?!

Dacă vreți să încercați un sejur acolo, că de, Guinness îl recunoaște ca locație de cazare aparte, vă rog să-mi povestiți și mie când veniți acasă, cum a fost. Poate mă hotărăsc. Oricum voi rezerva doar prin amicul meu Booking.com, așa pentru siguranță. Dacă vreți, se poate și pe pagina lor oficială unde vă puteți familiariza cu atmosfera de acolo

https://www.hennahotel.com sau www.hennahotelmaihamatokyobay.com

Totuși parcă aș încerca cu prima locație, cea din Nagasaki . Ori mai aștept că anul acesta mai deschid încă 3 – 4 hoteluri și bănuiesc că vor avea roboți mai frumoși, mai calzi, mai umani, poate chiar pe Sophia!  Probabil și mai atenți dacă-mi șterg pantofii cu draperia sau sparg nuci pe mobilă. Dar îmi asum riscul ?. A, am una, două nelămuriri: cum mă pot înțelege cu Churi- sau Tyly- sau Mika-chan în limba gimnastică dacă ei nu cunosc româna? A doua, oare roboțeii primesc bacșiș? Și dacă da, cât e piața la ei? Ar mai fi dacă fură din bagaje, dacă-mi gustă cafeaua lăsată pe noptieră, dacă se dau cu rujul meu, dacă…..

Mă îngrijorează însă că dacă am o problemă cu unul din roboțeii de la hotel, eu neștiind arte marțiale, ce fac dacă slujba de trecere în lumea de apoi mi-o face Pepper, robotul funerar?! Eu sunt ortodoxă, Pepper e budist  ??? Poate nimeresc camera servită de roboțica Mika și îmi va spune ce să fac dacă ajung acolo, doar Mika e lumea nouă !

www.youtube.com/watch?v=FogiE8_3fPE&feature=share